آرشیو مهر ماه 1400

آشنايي با متد هاي ديجيتال ماركتينگ

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

چگونه عكاسي كنيم و فروشگاه اينترنتي جذابي داشته باشيم

۳۳ بازديد

عكاسي

تبليغ برند خود با عكس‌هاي با كيفيت هميشه در اولويت است. اما يك ضرورت اضافه‌تر هم است تا وقتي با فروشگاهي با محصولات محدود كار مي‌كنيد اين روش به خوبي كار كند. نه تنها عكس‌هاي حرفه‌اي محصولات شما را به عالي‌ترين وجه ممكن به نمايش مي‌گذارد بلكه نماي كلي سايت فروشگاه اينترنتي را شما را از نظر ظاهري بهبود مي‌بخشد. اگر فروشگاه اينترنتي شما بجاي يك محصول خدمت يا سرويسي را مي‌فروشد، يك عكاس استخدام كنيد تا از يك جلسه بين شما و مشتريانتان يا از شما در حال ارائه آن سرويس عكاسي كند.


چرا تهيه عكس خوب از محصول مهم است؟

احتمالا شنيده‌ايد كه مي‌گويند ارزش يك تصوير برابر با هزار كلمه است. حالا من به شما مي‌گويم كه يك تصوير خوب از محصول برابر با هزار مشتري است. تا چند سال قبل فروشگاه‌هاي اينترنتي ارزش و جايگاه يك عكس خوب از محصول و توليد محتواي تصويري را نمي‌دانستند. اما حالا قضيه فرق كرده و همه فروشگاه‌هاي بزرگ استوديو مجهز و عكاس حرفه‌اي براي تصويربرداري از محصولات خود دارند. شايد براي‌تان جالب باشد كه يك تحقيق در آمريكا نشان داده تنها 51 درصد از مردم اين كشور كه به اينترنت دسترسي دارند، خريد اينترنتي انجام مي‌دهند. در واقع 49 درصد از مردم دوست دارند براي خريد به فروشگاه‌هاي فيزيكي بروند. اما چرا؟

چون اكثر مردم ترجيح مي‌دهند جنس موردنظر خود را قبل از خريد لمس كنند و آن را از نزديك ببينند. هيچكس در دنيا پيدا نمي‌شود كه چشم بسته و بدون ديدن چيزي آن را بخرد. پس بايد حداقل عكس‌هاي خوبي از محصولات‌مان در فروشگاه اينترنتي قرار دهيم. البته تصاوير با كيفيت تنها يكي از فاكتورهاي داشتن فروشگاه اينترنتي موفق است. براي آشنايي با ساير موارد مي‌توانيد مقاله «فاكتورهاي يك فروشگاه اينترنتي موفق و پرفروش» را مطالعه كنيد.

تكنولوژي امروز باعث شده كه برخي از فروشگاه‌هاي اينترنتي حتي از عكس‌ها هم فراتر بروند. مثلا خيلي از فروشگاه‌هاي بزرگ مثل ديجيكالا ويديوهاي مختلفي از محصولات‌شان توليد مي‌كنند. حتي برخي از محصولات نيز داراي ويديوهاي 360 درجه هستند كه جنس موردنظر را از تمام زوايا به خريدار نشان مي‌دهد. همانطور كه در ابتداي مطلب گفتم ديجيكالا عكس واقعي از محصول را در سايت گذاشته بود و به راحتي فهميدم كه جنس ديجيكالا اصلي است.

سايت‌هاي ديگر با وجود قيمت مناسبي كه داشتند اما نتوانستند اعتماد من را جلب كنند. چون عكس واقعي از محصول قرار نداده بودند و مطمئن نشدم كه جنس‌شان اصلي است. پس براي جلب اعتماد و رضايت مشتري حتما بايد خودتان از كالاهاي فروشگاه عكس بگيريد و آن را به مشتري نشان دهيد.


چه نكاتي را در عكاسي از محصولات بايد رعايت كنيم؟

 اگر تجربه عكاسي از طبيعت يا اماكن را داشته‌ايد بايد بدانيد كه عكاسي از محصولات تفاوت‌هايي با آن‌ها دارد. به همين دليل لازم است موارد خاصي را در عكاسي تجاري از كالاها رعايت كنيد. برخي از مهم‌ترين نكات در عكاسي از محصول را در ادامه آورده‌ايم. با رعايت اين موارد مي‌توانيد عكس‌هاي خوب و جذابي را از محصولات‌تان تهيه كنيد.


1- مهم‌ترين نكته نورپردازي درست است

 عكاسان حرفه‌اي معتقدند كه 90 درصد عكاسي، نورپردازي درست است. پس هرگز اهميت نورپردازي مناسب را دست كم نگيريد. اولين قدم براي عكاسي از محصول پيدا كردن منبع نور مناسب است. براي اين كار دو ابزار در اختيار داريد:

•    نور طبيعي (خورشيد)

خورشيد بهترين منبع نور براي عكاسي است. چون باعث مي‌شود كه عكس‌ها طبيعي‌تر و واقعي به نظر برسند. اكثرا براي محصولات بزرگ يا محصولاتي كه لازم است يك فرد در آن باشد از خورشيد به عنوان منبع نور استفاده مي‌شود. مثلا عكس زير در فضاي آزاد و با نور خورشيد گرفته شده است. همانطور كه مي‌بينيد عكاس سوژه عكس را طوري تنظيم كرده تا نور خورشيد مستقيم به كيف بتابد.

البته در عكاسي با نور خورشيد بايد دقت كنيد كه در محل و زمان مناسبي عكسبرداري كنيد. همچنين بايد با سوژه آن‌قدر بازي كنيد تا سايه مناسب براي عكاسي ايجاد شود.

•    منبع نور مصنوعي (لامپ)

گاهي اوقات نمايش جزئيات محصول اهميت زيادي دارد. مثلا براي فروش جواهرات يا لوازم تزئيني لازم است روي جزئيات ريز محصول تمركز داشته باشيد. براي اين كار استفاده از نور مصنوعي بهتر است. چون با توجه به نياز خود مي‌توانيد روي قسمتي از محصول نور بيشتري داشته باشيد.
براي نورپردازي روي محصول مي‌توانيد از لامپ يا چراغ‌هاي سيار و چراغ مطالعه استفاده كنيد. همچنين فلاش موبايل هم يك روش براي نورپردازي است. البته منظور فلاش موبايلي غير از گوشي عكاسي است. همچنين مي‌توانيد از چراغ‌هاي كوچك USB يا چراغ قوه هم براي نورپردازي استفاده كنيد. در زير مي‌توانيد نمونه عكاسي از محصول با نور مصنوعي را مشاهده كنيد:

 

نكات مهم در نورپردازي محصول

 نكته مهم در نورپردازي روي محصول اين است كه آن‌قدر با نوري بازي كنيد تا سايه مناسب از محصول ايجاد شود. همچنين نور بايد به صورت يكپارچه روي كالا باشد. يعني يك قسمت از محصول تاريك و يك قسمت روشن نباشد.
علاوه‌بر اين‌ها بايد به دماي نور هم دقت كنيد. دماي مناسب براي عكاسي از محصول حدود 5500 كلوين است. اين دماي نور دقيقا همان دمايي است كه نور خورشيد دارد. به همين دليل حس واقعي بودن عكس را بسيار زياد مي‌كند.
براي داشتن نوري واقعي بايد همزمان از لامپ‌هاي سفيد و زرد استفاده كنيد. همچنين مي‌شود از آتش و شمع هم براي بهتر شدن دماي نور استفاده كرد. پيشنهاد مي‌كنيم در دو سمت سوژه عكاسي از منابع نوري سفيد و زرد به يك ميزان استفاده كنيد تا نور يك دست و بهتري داشته باشيد. يك نكته ديگر كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه همزمان از نور طبيعي و مصنوعي براي نورپردازي استفاده نكنيد.
يكي از كارهايي كه اكثر عكاسان براي تصويربرداري از محصول انجام مي‌دهند، تهيه جعبه يا خيمه نور است. اين وسيله را به راحتي مي‌توانيد در خانه هم تهيه كنيد. كافيست يك محفظه مكعبي درست كنيد كه يك طرف آن باز باشد و بقيه ديواره‌هاي آن با پلاستيك، پارچه يا هر چيز شفافي پوشيده باشد.
حالا بايد محصول را داخل اين مكعب قرار دهيد و تمام وسايل نوردهي را دور مكعب و خارج آن بگذاريد. اين كار باعث مي‌شود نوري يك دست و يكپارچه به محصول بتابد. در تصوير زير مي‌توانيد يك نمونه دست‌ساز از خيمه عكاسي را ببينيد:


2- بهترين زاويه را براي عكاسي پيدا كنيد

 عكاسان حرفه‌اي معمولا از سه زاويه زير براي عكاسي از محصول استفاده مي‌كنند.

•    زاويه صفر درجه

عكاسان باتجربه از اين زاويه براي عكاسي از كالاهايي كه ارتفاع‌شان از عرض‌شان بيشتر است، يا اصطلاحات كالاهاي ايستاده هستند استفاده مي‌كنند. در اين حالت سوژه و دوربين بايد هم سطح باشند و زاويه‌اي با يكديگر ايجاد نكنند. براي محصولات آرايشي، لوازم خانگي مثل يخچال يا ماشين لباسشويي، لوازم بهداشتي مثل شامپو، خوراكي‌هايي مثل نوشابه و ساير موارد اين چنيني بهتر است از زاويه صفر عكاسي كنيد.

•    زاويه 45 درجه

زاويه 45 درجه يكي از رايج‌ترين زوايا براي عكاسي از محصولاتي است كه ابعاد آن براي مشتري اهميت دارد. معمولا از اين زاويه براي عكسبرداري از لوازم دكوري، وسايل الكترونيكي و ساير موارد استفاده مي‌شود.

•    زاويه 90 درجه

از زاويه 90 درجه براي عكاسي از محصولاتي كه ايستاده نيستند استفاده مي‌شود. مثلا براي عكاسي از لباس، كتاب، مواد غذايي، جواهرات و زيورآلات بايد از اين زاويه استفاده كنيد.


3- محصول تميز باشد

 شايد اين مورد كمي خنده‌دار به نظر برسد اما تميز بودن محصول تاثير زيادي در جذب مشتري دارد. اگر در عكسي كه مي‌گيريد محصول شما كثيف باشد يا جاي انگشت و گرد و خاك روي آن ديده شود جلوه خوبي براي مشتري ندارد. شايد فكر كنيد كه بعد از گرفتن عكس و با فتوشاپ مي‌توان اين كثيفي‌ها را حذف كرد. اما بايد توجه كنيد كه اديت بيش از اندازه عكس و دستكاري آن باعث مي‌شود عكس محصول غير واقعي به نظر برسد و از حالت طبيعي خارج شود.


4- پس زمينه‌اي انتخاب كنيد كه با سوژه تناسب داشته باشد

 پس زمينه عكس يكي از بخش‌هاي مهم عكاسي تجاري از محصول به شمار مي‌رود. اكثر فروشگاه‌ها مثل ديجيكالا از پس زمينه سفيد براي عكاسي از محصول استفاده مي‌كنند. اما شما مي‌توانيد با سليقه خود تصاويري با پس زمينه‌هاي مختلف تهيه كنيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه نوع پس زمينه و به خصوص رنگ‌هاي موجود در آن با رنگ محصول مورد نظر هم‌خواني داشته باشد.
همچنين پس زمينه نبايد شلوغ باشد و يا خيلي جلب توجه كند. هدف ما اين است كه محصول ديده شود. پس نبايد پس زمينه طوري باشد كه محصول كمتر به چشم بيايد.


5- دوربين حتما ثابت باشد

يكي ديگر از نكات مهم در عكاسي حرفه‌اي از محصول اين است كه دوربين حتما ثابت باشد. چه از گوشي موبايل و چه از دوربين حرفه‌اي استفاده كنيد بايد به اين مورد حتما توجه داشته باشيد. حتي لرزش بسيار ناچيز دست هم مي‌تواند تصوير شما را خراب كند. براي اين كار مي‌توانيد از سه پايه يا نگهدارنده موبايل و دوربين استفاده كنيد.

6- عكس‌هاي ماكرو بگيريد

بسياري از عكاسان براي تاكيد روي جزييات محصول از عكس‌هاي ماكرو استفاده مي‌كنند. عكس ماكرو عكسي است كه از فاصله نزديك محصول گرفته مي‌شود و مي‌تواند ريزه‌كاري‌هاي كالا را به خوبي نشان دهد. اين نوع از عكاسي بيشتر براي محصولاتي مثل جواهرات، وسايل تزييني، لباس و غيره كاربرد دارد.
اكثر موبايل‌هاي پيشرفته داراي قابليت عكاسي ماكرو هستند. همچنين اگر از دوربين DSLR براي عكاسي استفاده مي‌كنيد، بهتر است لنز 50 ميلي‌متري براي گرفتن عكس ماكرو تهيه كنيد. عكس زير يكي از نمونه‌هاي عكاسي ماكرو است كه ظرافت در طراحي محصول را به خوبي نشان مي‌دهد.

7- كاربردهاي محصول را در عكس نشان دهيد

 محصولاتي كه عرضه مي‌كنيد ممكن است كاربردهاي متفاوتي داشته باشد و بعضي از آن‌ها را مشتريان ندانند. شما مي‌توانيد در تصاوير محصول به اين دست از كاركردهاي محصول هم اشاره كنيد. مثلا عكس زير براي يك كيسه پلاستيكي زيپي است. همانطور كه مي‌بينيد فروشنده در عكس نشان داده كه اين محصول چقدر در زمان شيوع ويروس كرونا به درد بخور است و كاربرد دارد.


8- از مدل‌هاي آماتور استفاده كنيد

اگر فروشگاه اينترنتي در زمينه لباس و پوشاك داريد بهتر است از عكس‌هايي استفاده كنيد كه محصول شما را تن افراد نشان مي‌دهد. همچنين براي برخي محصولات مثل كيف هم براي نشان دادن اندازه محصول مي‌توان از مدل واقعي استفاده كرد. البته استفاده از مدل‌هاي واقعي براي هر محصولي خوب است و باعث مي‌شود حس واقعي بودن به مشتري بدهد.
اما استفاده از مدل‌هاي حرفه‌اي هزينه زيادي براي شما خواهد داشت. پس بهتر است به سراغ افراد عادي يا مدل‌هاي آماتور برويد كه هزينه كمتري دريافت مي‌كنند. اما اگر فروشگاهي تازه تاسيس و كوچك داريد بهترين كار اين است كه از مشتريان خود بخواهيد عكسي از خود به همراه محصول را براي شما ارسال كنند.

9- محصولات‌تان را با ساير اشياي محيط تركيب كنيد

سعي كنيد براي افزايش جذابيت عكس از چيزهاي ديگري به جز محصول موردنظر هم در تصوير استفاده كنيد. البته نبايد در اين مورد زياده‌روي كرد. چون ممكن است باعث شود كه كالاي موردنظر ما كمتر ديده شود. مي‌توانيد از چيزهاي زيبايي مثل گل و گياه براي ايجاد شور و نشاط در عكس استفاده كنيد. مثلا در عكس زير عكاس از ليوان و فنجان به همراه يك گل براي نمايش قهوه استفاده كرده است.


براي عكاسي از محصول به چه وسايلي نياز داريم؟

شايد تا حالا استوديوهاي عكاسي را ديده باشيد كه چقدر تجهيزات و وسايل مختلف دارند. اما براي شروع كار لازم نيست كه هزينه زيادي بابت خريد وسايل نورپردازي، پرده پس زمينه و غيره بپردازيد. خيلي از اين وسايل را با هزينه كمتر هم مي‌توانيد داشته باشيد.
براي عكاسي از محصول شما به يك وسيله براي عكاسي، پايه براي آن و ابزار نورپردازي احتياج داريد. براي وسيله عكاسي مي‌توانيد از موبايل استفاده كنيد. براي نور هم مي‌توانيد از نور طبيعي خورشيد، نور چراغ مطالعه، لامپ‌هاي سيار و غيره استفاده كنيد. براي پايه هم مي‌شود از پايه‌ها و نگهدارنده‌هاي موبايل استفاده كرد. حتي مي‌توانيد از تعدادي كتاب و يا وسايل ديگر به عنوان پايه استفاده كنيد.
همچنين مي‌توانيد از پارچه سفيد ساده يا كاغذ براي ايجاد پس زمينه در تصاوير خود استفاده كنيد. پس همانطور كه ديديد بدون هيچ تجهيزات و وسايل خاصي هم مي‌توان عكس‌هاي خوبي از محصولات گرفت.

آيا گرفتن عكس خوب هزينه زيادي دارد؟

يكي از دلايلي كه خيلي از فروشگاه‌هاي كوچك خودشان از محصول عكس نمي‌گيرند اين است كه فكر مي‌كنند عكاسي از محصول هزينه زيادي دارد. اما به شما مي‌گويم كه با هزينه بسيار كم و ناچيز هم مي‌توان عكس‌هاي خوب و جذابي از محصول گرفت. عكاسي يك هنر است و بيشتر از آن كه به تجهيزات پيشرفته نياز داشته باشد به ذوق هنري و خلاقيت احتياج دارد.
براي خريد يك دوربين ساده با يك لنز معمولي بايد چيزي حدود 10 ميليون تومان هزينه كنيد. اما حتي با دوربين موبايل هم مي‌شود عكس‌هايي بسيار عالي گرفت. مثلا به عكس زير نگاه كنيد:
شايد فكر كنيد اين عكس در يك استوديو حرفه‌اي و با كلي تجهيزات گرفته شده است. اما جالب است بدانيد كه اين عكس توسط گوشي آيفون 4S گرفته شده است. اين گوشي در سال 2011 توليد شده و يك دوربين 8 مگاپيكسلي دارد. اين درحالي است كه گوشي‌هاي امروزي دوربين‌هاي 32 يا 64 مگاپيسكلي با چند لنز مختلف دارند. پس قرار نيست گرفتن عكس‌هاي خوب از محصولات فروشگاه جيب شما را خالي كند. اگر مي‌خواهيد در عكاسي با گوشي حرفه‌اي شويد.
چگونه يك فروشگاه اينترنتي موفق داشته باشيم

اين مقاله براي همه و مخصوصا براي افرادي كه اقدام بهطراحي سايت فروشگاهي كرده اند مناسب است . اگر سايت خود را از طريق يك سايت ساز حرفه اي ساخته ايد و يا خودتان با فروشگاه ساز هاي رايگان آن را طراحي كرده ايد و يا حتي از يك شركت طراحي سايت براي طراحي فروشگاه اينترنتي خود استفاده كرده ايد ، فرقي ندارد .
در هر صورت اكنون نكته مهم محتواي داخل فروشگاه و نحوه درج كالا و افزايش ميزان فروش شما مي باشد


اطلاعات كالا :
مهمترين چيز در سايت شما كالاهاي شما هستند . مشتري حق دارد بداند چه چيزي را خريداري مي كند . اطلاعات كامل در رابطه با كالاي خود بنويسيد .
 
1. درج اطلاعات ساختاري كالا

حداقل اطلاعاتي كه مي توانيد از يك كالا درج كنيد همان اطلاعات داخل بوروشور آن است .
مثلا نگوييد كالاي من ليوان است و مشخص است كه ليوان چيست ! در رابطه با يك ليوان ساده نيز مي توان اطلاعات بسياري درج كرد . مانند : عمق ليوان ، جنس و مواد سازنده ، موارد استفاده كه براي نوشيدني داغ مناسب است يا خير ، رنگ آن و ...   .  

 

2. درج اطلاعات ترغيبي

شما بايد به گونه اي اين اطلاعات را درج كنيد كه هرگونه سوال كاربر در رابطه با آن را تحت پوشش قرار دهد . فرض كنيد آنجا در حضور مشتري هستيد و مي خواهيد براي كالاي خود توضيح داده و اصطلاحا بازار گرمي كنيد . هر آنچيزي كه به يك مشتري واقعي در مغازه يا فروشگاهتان مي گوييد و او را به خريد تشويق مي كنيد ، بايد در فروشگاه اينترنتي شما نوشته شده باشد . ( البته با رعايت اصل صداقت )



3. درج تصوير كالا

زيبايي بصري در خريد مشتري و جذابيت فروشگاه اينترنتي شما بسيار موثر است . از كالا تصوير درج كنيد . از همه زواياي مختلف كالا تصوير درج كنيد .
همچنين درج تصوير سه بعدي در برخي كالاها مي تواند بسيار تاثير گذار باشد .

4. درج تصوير رنگ بندي كالا

اگر كالاي شما چند رنگ دارد حتما تصوير رنگ هاي مختلف آن را درج نماييد. اينگونه قدرت انتخاب مشتري در خريد آن كالا باز است . رنگ بندي هاي مختلف از يك كالا مي تواند سلايق زيادي را جذب كند و در نتيجه فروش شما را بيشتر كند .

 

5. درج فيلم از كالا

وجود فيلم نيز همانند تصوير در خريد كالا تاثير دارد . اگر فيلمي از نحوه كاركرد كالاي خود داريد حتما در سايت درج كنيد .

6. گارانتي

اگر كالاي شما داراي گارانتي خاصي است آن را درج نماييد . اين نكات مهم هستند . به مشتري اطمينان خاطر دهيد فروش پايان راه شما نيست و درصورتيكه مشكلي براي كالا پيش بيايد خدمات پس از فروش به مشتري ارائه مي شود

 

7. نمودار تغييرات قيمت

اگر كالاي شما دچار نوسانات قيمت بوده است مي توانيد نمودار تغيير قيمت آن در بازه هاي زماني گذشته را درج كنيد .

8. رفع مشكلات و نياز ها و بيان رضايت ها

مشكلات احتمالي كاربران را بيان كنيد و اينكه اين كالا چه مشكلي از كاربر را حل مي كند به اوياد آوري كنيد . بيان تجربيات و رضايت مشتريان قبلي از استفاده اين محصول و اينكه چگونه به آنها كمك كرده است مي تواند بسيار تاثير گذار باشد . اين اطلاعات را مي توانيد در قالب بخش نظرات براي هر كالا در سايت خود منتشر نماييد .

بزرگ فكر كنيد، بزرگ طراحي كنيد

با محصولات كم، آن‌قدر هم فضايي را توي سايت شما اشغال نمي‌كند. براي اينكه از ايجاد فضاهاي خالي سفيد كه براي هيچ وجهي از طراحي سايت استفاده نشده است، از عكس‌هاي بزرگ، فونت‌هاي بزرگ، تيترهاي بزرگ و … استفاده كنيد.
وقتي با عناصر بزرگ در طراحي كار مي‌كنيد خلي مهم است كه از به هم ريختگي يا شلوغي در سايت جلوگيري كنيد. از همان فضاي بخصوص استفاده كنيد و به همان اندازه طراحي خود را بزرگ كنيد. همه چيز را توي هم جا ندهيد كه حتماً باعث هرج و مرج خواهد شد.

 

يك صفحه به هر محصول اختصاص دهيد

فروشگاه‌هاي اينترنتي كه محصولات زيادي دارند معمولاً فهرست محصولات خود را با استفاده از شاخه‌ها از هم جدا مي‌كنند. با وجود محصولات كمتر شايد ايده بهتري باشد كه براي هر محصول يك زيرشاخه به‌صورت جداگانه در شاخه اصلي خود ايجاد كنيد و از تمام صفحه براي ارائه محصولات خود به بهترين شكل ممكن استفاده كنيد.
يك از روش‌هاي مؤثر در اين رويكرد اين است كه هر محصول را به عنوان زيرشاخه‌اي با استفاده از همان نام و هويت محصول در فروشگاه جاي دهيد.
براي مثال، بجاي ايجاد يك صفحه جدا براي صابون اسطوخدوس، صابون خيار، صابون عسلي بسازيد، چيزي مثل “حس آرامش‌بخش”، “تازه كردن حس نشاط” يا “آرامش عميق” را امتحان كنيد!

 

با جزييات تفسير كنيد

فرصتي را براي ارائه محصول خود را به شيوه‌اي معقولانه كه همه مزاياي آن را در برمي‌گيرد را در نظر بگيريد. مجبور نيستيد خودتان را به فهرستي ساده محدود كنيد. عكس كامل‌تري از محصول خود را با استفاده از چندين عكس، فرآيند توليد آن يا ارائه ويژگي‌هاي محصول (اندازه، رنگ، مواد) به تصوير بكشيد.

 

به محصول خود زندگي ببخشيد

براي مشتري‌هاي بالقوه‌ي خود تجسم محصولاتتان را به عنوان بخشي از زندگي آن‌ها با روشي كه نشان دهد چرا به اين محصولات نياز دارند ساده كنيد.
شما مي‌توانيد به اين امر با اضافه كردن عكس‌هايي كه نشان مي‌دهند محصولات شما توسط افراد واقعي استفاده مي‌شود دست پيدا كنيد (بجاي اينكه با اغراق زياد تنها با يك پس‌زمينه سفيد آن را نمايش دهيد).
يا به‌وسيله‌ي ساخت فيلم‌هاي آموزشي و تبليغاتي، نوشتن توضيحات با لحني دوستانه و شفاف و ليست كردن پيشنهاد‌ها و ترفندها كه ارزش محصول شما را به حداكثر مي‌رساند.
توصيه مشتري‌هاي راضي را به سايت اضافه كنيد
قدرت نظرات مثبت واقعي است و تأثير بزرگي مخصوصاً در حوزه تجارت الكترونيك دارد. حوزه‌اي كه خريداران مي‌خواهند مطمئن شوند كه در حال انجام يك معامله خوب از راه دور هستند.
 با محدوديت انتخاب در محصولات كم، گرفتن بازخوردهاي مشتريان راضي قبلي كه محصول شما را تائيد مي‌كنند مي‌تواند مهر تأييدي باشد بر آنچه شما نياز داريد تا با اعتماد به نفس بيشتري هويت برند خود را ارائه دهيد.
شما دو راه داريد يا صفحه نظرات كاربران قبلي را ايجاد كنيد يا در صفحه همان محصول نظرات مربوط به آن را جاي دهيد