سويشرت

آشنايي با متد هاي ديجيتال ماركتينگ

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

سويشرت

۳۶ بازديد

سويشرت يا همون جامپر كه به گوش همتون خورده است و اكثرا استفاده كردن.ما در اين مقاله متن هايي نوشتيم و اورديم كه به كار هر كي سويشرت دارد مياد مثلا تعريف سويشرت، شما بايد بدونيد كه لباسي كه درتن شماست چي هست از چي ساخته شده تاريخچه ان چيست و كي ساخته اينا همه به اطلاعات شما افزوده ميشه و شما با سويشرت بيشتر آشنا مي كند. پس با همراه باشيد تا شما را با سويشرت آشنا كنم.

سويشرت چيست؟

سويشرت كه در زبان انگليسي به آن (Jumper) جامپر مي‌گويند شباهت بسياري به هودي دارد و در اكثر مواقع در ايران به اشتباه به هودي نيز سويشرت مي‌گويند. بر اساس اكتشافات محققان، نخستين سويشرت و تونيك در قرن ۱۵ ميلادي در اروپا ساخته شد كه جنس آن از پشم گوسفند بود. با اين حال بافت سويشرت‌هاي مدرن نيز از نخ و پنبه مي‌باشد. سويشرت كلاه ندارد، به همين دليل با هودي متفاوت است. سويشرت را مي‌توانيد مانند هودي همراه با زيپ يا دكمه تهيه كنيد، با اين حال مدل پرطرفدار سويشرت، به صورت جلو بسته و بدون زيپ و دكمه است. در گذشته، سويشرت در ميان ورزشكاران محبوب بود و اكثر ورزشكاران در باشگاه و مسابقه آن را به تن مي‌كردند. اما اين روزها سويشرت به عنوان يك لباس غيرورزشي نيز كاربرد دارد. در اين صورت، افرادي كه به استايل كژوال و غيررسمي علاقه دارند، مي‌توانند اين لباس را به صورت روزمره در خانه يا خريد به تن كنند.

اغلب ما وقتي صحبت از سويشرت ميشود ياد سرما مي افتيم. اين كلمه هم مانند بسياري از لغات ديگر كه از زبان بيگانه وارد زبان ما شده است در طول زمان از مفهوم اصلي خود دور شده و معناي رايج و كلي تري به خود گرفته است. ريشه يابي اين كلمه از حوصله اين بحث خارج است . اما بطور كلي به لباس گرمي گفته مي باشد كه پارچه ي آن بر پايه ي نخ و كتان مي باشد در ضمن داراي ضخامت كافي براي گرم نگه داشتن بدن است و عرق را به خود جذب مي كند و ضمن گرم بودن تهويه مناسبي دارند .

وجود آمدن كلمه‌‌ي سوئيت‌ شرت Sweatshirt  به اوايل قرن بيستم برميگردد كه برخي از مردم ( مانند قشر كارگر يا ورزشكار)) لباس راحت و گشادتري ميخواستند كه علاوه بر اينكه گرم كننده مي باشد مانند لباسها پشمي و بافتي خفه كننده نباشد و تهويه هواي مناسبي داشته باشند ازاينرو چنين لباسهايي با نام سويت شرت به وجود آمد. امروزه وقتي صحبت از Sweatshirt ميشود معمولا ما را ياد لباسي مي اندازد كه گرم مي كند و معمولا جيب ، كلاه ، زيپ يا يكي از اينها و يا همه آنها را با هم دارد.

در واقع لازم نيست كه حتما جيب يا كلاه يا زيپ داشته باشد . يك بلوز آستين بلند گرم ( كه بر پايه ي پنبه ) باشد نيز سويشرت ناميده مي شود . امروزه اين لباس معمولا از جنس هاي ضخيم و نيمه ضخيم ملانژ يا پنبه دورس سه نخ يا پنبه دورس دو نخ ( كه كمي نازك تر از سه نخ مي باشد ) و پارچه هاي ديگري توليد مي شود. حتي ممكن است از بافت استفاده شود ولي در ايران باز به آن سويشرت بافت مي گويند .

بنابراين معناي اصلي اين كلمه در ايران در معناي اوليه آن بكار نمي رود و به كليه البسه ي گرم كه عموما از دورس سه نخ يا دورس دو نخ توليد مي شوند سويشرت گفته مي شود . اين لباس ممكن است جيب دار ، كلاه دار ، يا زيپ دار باشد. اگر سويشرت هيچ كدام از اين موارد را نداشته باشد بيشتر به آن بلوز گفته مي شود كه مناسب هواي سرد است.  سويشرت جزو آن دسته از لباسهايي كه بسيار روي ظاهر و تيپ شما تاثير مي گذارد. نمي توان بطور قطع يك مدل يا طرح را به عنوان يك مدل شيك نام برد چراكه به شدت به مد روز و استايل سال بستگي دارد. سويشرت بر خلاف كاپشن كه حالت رسمي تر دارد در اكثر مكانها رسمي و نيمه رسمي و شخص قابل استفاده است . سوييشرت تاثير زيادي در ظاهر و تيپ شما دارد. با توجه به ارزان بودن آن نسبت به كاپشن ، معمولا افراد سويشرت را با فواصل زماني كمتري تعويض مي كنند و مطابق مد و استايلي كه در آن زمان محبوب مي شود اين لباس را انتخاب مي كنند .

شباهت بسياري به هودي دارد و در اكثر مواقع در ايران به اشتباه به هودي نيز سويشرت مي‌گويند. بر اساس اكتشافات محققان، نخستين سويشرت و تونيك در قرن 15 ميلادي در اروپا ساخته شد كه جنس آن از پشم گوسفند بود. با اين حال بافت سويشرت‌هاي مدرن نيز از نخ و پنبه مي‌باشد. سويشرت كلاه ندارد، به همين دليل با هودي متفاوت است. سويشرت را مي‌توانيد مانند هودي همراه با زيپ يا دكمه تهيه كنيد، با اين حال مدل پرطرفدار سويشرت، به صورت جلو بسته و بدون زيپ و دكمه است. در گذشته، سويشرت در ميان ورزشكاران محبوب بود و اكثر ورزشكاران در باشگاه و مسابقه آن را به تن مي‌كردند. اما اين روزها سويشرت به عنوان يك لباس غيرورزشي نيز كاربرد دارد.

در اين صورت، افرادي كه به استايل كژوال و غيررسمي علاقه دارند، مي‌توانند اين لباس را به صورت روزمره در خانه يا خريد به تن كنند. از اواخر دهه 90 ميلادي، اكثر شركت و برندهاي معروف دنيا، اعم از برند خوراك، پوشاك، فيلم و سريال و ... لوگوي خود را روي سويشرت‌ها چاپ كردند كه از اين طريق يك تبليغ غير مستقيم براي كالاي خود داشته باشند. تركيب سويشرت و كت تك، يكي از استايل‌هاي مورد علاقه آقايان، به‌خصوص آقايان 30 تا 40 ساله است. در اين صورت بهتر است سويشرت شما استايل اسپرت نداشته باشد و كمي نيمه رسمي به نظر برسد. با خريد باراني يا پالتو و تركيب آن با سويشرت كمي رسمي‌تر از تركيب هودي و پالتو است. اين استايل مناسب قرارهاي كاري و نيمه رسمي است. در اين صورت مي‌توانيد از يك شلوار كتان مشكي يا شلوار جين استفاده كنيد.


جنس سويشرت

اين لباس ها دكمه، كلاه يا زيپ ندارند و از كتان، پشم، جرسي و الياف مصنوعي توليد مي شوند. سويشرت ها اوايل در فروشگاههاي پوشاك ورزشي عرضه شده و به فروش رفته اند.  به دليل سبكي و جذب عرق ورزشكاران از آن استفاده مي كردند زيرا آنها را در فعاليت هاي ورزشي آزاد نگه مي داشت. بعدها سويشرت مانند بقيه پوشاك ها به بازارهاي تجاري عرضه شد.

اغلب خيلي ها هودي را با سويشرت اشتباه مي گيرند. به زبان ساده مي توان گفت هودي يك نوع سويشرت كلاه دار مي باشد. هودي بسياري از ويژگي هاي سويشرت را دارد اما يكسري نكات اضافي دارد. هم هودي و هم سويشرت داراي ويژگي هاي مشترك هستند از جمله بدون يقه بودن، تن خور بودن ، منعطف بودن، گرم بودن، داراي جيب بودن. اصلي ترين تفاوت هودي با سويشرت  اين است كه هودي مجهز به كلاه است و مي تواند شامل دكمه، زيپ و … باشد.


تفاوت پليور و سويشرت چيست؟

تفاوت بارز ميان پليور و سويشرت در اين است كه پليورها معمولا جنس بافت دارند. يقه گرد يا يقه هفتي هستند و زيپ يا دكمه ندارند. اگر لباس بافت زيپ يا دكمه داشته باشد به آن ژاكت مي‌گويند كه بيشتر از الياف پنبه و پشم توليد مي‌شوند.

 

چگونه سويشرت و هودي را با لباس‌هاي ديگر ست كنيم؟

اگر سويشرت جلو بسته باشد آن را به عنوان لباس گرم پاييزه مي‌توانيد زير باراني، كت تك و حتي پالتو بپوشيد اما مدل‌هاي جلو باز را بهتر است با انواع بلوز مردانه يا تيشرت و پولوشرت ست كنيد.

 

سويشرت را با يك كت تك مردانه بپوشيد

اگر قصد پوشيدن سويشرت با كت تك مردانه را داريد حتما بايد سويشرت ساده و بدون زيپ يا دكمه باشد. معمولا سويشرت جلو بسته ساده يقه گرد يا هفت را روي يك پيراهن مردانه مي‌پوشند و با كت اسپرت ست مي‌كنند. با اين ست استايلي نيمه رسمي خواهيد داشت.

سويشرت را به همراه يك باراني يا پالتو بپوشيد

اگر به ست معرفي شده در بخش قبل پالتو يا باراني اضافه كنيد استايل شيك و نيمه رسمي شما براي قرارها و جلسات كاري عالي خواهد شد. نوع باراني و پالتو در انتخاب شلوار مناسب اين ست اهميت دارد. اگر پالتوي شما استايل كژوال دارد مجاز به ست كردن با شلوار جين نيز هستيد.

 

سويشرت را با يك پيراهن بپوشيد

معمولا در پاييز و بهار كه هوا چندان سرد نيست انواع سويشرت جلو بسته را با پيراهن مي‌توان ست كرد. فقط بايد به تركيب رنگ پيراهن و سويشرت توجه كنيد. اگر سويشرت شما زيپ يا دكمه دارد انواع مدل‌هاي ساده را با پيراهن ست كنيد. سويشرت‌هاي اسپرت را با پولوشرت و تيشرت طرح دار ست كنيد و از استايل شيك و جذاب خود لذت ببريد.

 

در چه استايل‌هايي مي‌توان از سويشرت استفاده كرد؟

هر دو لباس سويشرت و هودي بيشتر براي استايل اسپرت به كار مي‌روند. شما مي‌توانيد آن‌ها را به تنهايي با شلوار مناسب ست كنيد. اما آن‌ها براي روي لباس نيز انتخاب مناسبي هستند. به عنوان مثال پوشيدن سويشرت روي مانتو يكي از محبوب‌ترين استايل‌ها براي فصل پاييز خانم‌هاست.

البته بهتر است سويشرت‌هاي جلو باز را براي اين كار انتخاب كنيد. چرا كه با انتخاب مدل‌هاي جلو بسته، احتمالا مانتوي شما زير آن جمع مي‌شود و جذابيت استايل شما را از بين مي‌برد. سويشرت‌ها مي‌توانند زير لباس‌هاي گرم ديگر نيز پوشيده شوند. به عنوان مثال مي‌توان از آن‌ها زير پالتو، كاپشن يا كت تك استفاده كرد. انواع مدل‌هاي سويشرت و هودي بسيار متفاوت است. به همين دليل مي‌توان با آن‌ها استايل‌هايي با تنوع بسيار زياد تشكيل داد. همه چيز به سليقه شما بستگي دارد. تنها كافي است كه به تناسب ميان لباس‌هايي كه انتخاب مي‌كنيد، توجه داشته باشيد.

 

تفاوت هودي با سويشرت

اما واقعا فرق بين هودي و سويشرت چيست؟

فرق هودي با سويشرت در اين است كه جلو باز است.
در حاليكه سويشرت معمولا جلو بسته يا زيپ دار يا دكمه دار مي باشد. اين تفاوتي كه گفته شده مربوط به كلمه رايج شده آن در ايران است.
معمولا اگر hoodie جلو بسته يا زيپ دار باشد حتي اگر كلاه هم داشته باشد آن را سويشرت مي گويند.
اما وقتي كه جلو باز است و زيپ ندارد معمولا از كلمه hoodie يا hooded استفاده ميشود.
از آنجائيكه لباس ها و پوشاك ها صرفا به منظور رفع نياز پوششي انسان نمي باشند، اما براي آراستن ظاهر هم اهميت دارند هودي جزو آن دسته از لباس هايي است كه بسيار مناسب تيپ زدن مي باشد.
به همين خاطر در ايران hoody يا hoodie در انواع مختلف نازك هم توليد مي شوند يعني روپوشي از جنس نخي كه حتي در فصول گرم هم پوشيده مي شود. جالب است كه اين hoodie ها كلاه هم دارند. تابستان و كلاه ؟!
براي داشتن ظاهر خاص شايد در هواي گرم داشتن لباس كلاه دار شما را خاص يا خاص تر كند.
حتما بارها ديده ايد كه در تابستان و زير آفتاب گرم، كساني كه مشغول كار هستند يك سربند يا دستار براي جلوگيري از آفتاب سوختگي و آفتاب زدگي مي بندد.
پس تيشرت كلاه دار خيلي بي معنا نيست. اگر مثبت انديش باشيد همه چيز ممكن خواهد بود.
هودي و سويشرت در نگاه اول اشتراك بسياري دارند. هردو لباس ورزشي كلاسيك هستند. اغلب از پارچه‌هاي يكسان ساخته مي‌شوند. هردو توسط بسياري از افراد در هر سن و جنس پوشيده مي‌شوند. تفاوت اصلي اين است كه يك هودي داراي كلاه است اما سويشرت كلاه ندارد؛ اما

تفاوت اين دو دقيقاً چيست؟

پارچه

پارچه مناسب هودي و سويشرت داراي خصوصيات عمومي يكسان هستند. اينكه آيا آن‌ها از پنبه، پلاستيك و يا مواد ديگر ساخته‌شده‌اند به توليدكننده بستگي دارد؛ اما هيچ تمايز اساسي بين پارچه مناسب هودي و سويشرت وجود ندارد.

 

يقه

يك هودي به دليل وجود كلاه واضح است كه بدون يقه است. در زير سويشرت‌ها مي‌توانيد پيراهن بپوشيد كه يقه داشته باشد و يقه آن را از سويشرت بيرون بياوريد تا قابل‌مشاهده باشد اما اين كار را در رابطه با هودي نمي‌توانيد انجام دهيد.

 

جيب

هودي‌ها طراحي منحصربه‌فردي دارند كه آن‌ها را از سويشرت‌ها متمايز كرده است. وجود جيب كانگورويي در جلوي هودي طراحي است كه در سويشرت‌ها ديده نمي‌شود.
سويشرت‎ها و هم هودي‌ها انواع مختلفي دارند كه مي‌تواند داراي زيپ و بدون زيپ باشند پس زيپ داشتن از تفاوت‌هاي هودي و سويشرت نيست.

 

حالت هاي ست كردن سويشرت و هودي مردانه

بعد از خريد لباس بهتر است برويم سراغ نحوه ست كردن سويشرت و هودي هاي مردانه با لباس هاي ديگرمان . هودي ها و سويشرت ها اكثرا براي استايل هاي غير رسمي و اسپرت استفاده مي شوند اما مي توان آنها را به راحتي با لباس هاس رسمي هم استفاده كرد البته نه با كت و شلوارهاي رسمي ...
براي استفاده از هودي ها و سويشرت هاي مردانه بهتر است سبك مخصوص خودتان را داشته باشيد تا به راحتي بتوانيد آنها را ست كنيد . اما شايد چند راهنمايي پايين بتواند برايتان مفيد باشد .
هودي و سويشرت + پالتو:   بهتر گزينه در اين سبك هاي نيمه رسمي لباس مردانه ، استفاده از يك هودي يا سويشرت  همراه پالتو است .
براي سبك هاي نيمه رسمي سعي كنيد رنگ اصلي شما رنگ هاي گرم باشند.
هودي و سويشرت + كت تك چرم : شما مي تواند از كت هاي چرم هم استفاده كنيد كه حالت اسپرت و زيبايي را به شما مي دهد. به عنوان مثال تركيب كت چرم مشكي با هودي يا سويشرت عالي است .
هودي وسويشرت + كاپشن بادگير:  كاپشن‌هاي بادگير، انتخاب‌هاي مناسبي براي ست شدن با هودي يا سويشرت شما محسوب مي‌شوند .
هودي و سويشرت + كت جين مردانه:  كت هاي جين به راحتي با هر نوع لباسي تركيب مي شوند به خصوص با هودي و سويشرت ها . پس منتظر چه چيزي هستيد آنها را امتحان كنيد .
استفاده از هودي ها به تنهايي : اگر هيچ كدام از گزينه هاي بالا را دوست نداشتيد مشكلي نيست زيرا هودي ها خودشان به راحتي بهترين ست اسپرت را برايتان بوجود مي آورند . شما مي توانيد به راحتي آنها را همراه با يك شلوار جين و كفش كتاني استفاده كنيد
هودي ها و سويشرت هاي مردانه جزو يكي از نادرترين لباس هايي هستند كه شما مي توانيد در هر فصلي از آنها استفاده كنيد . امروزه پوشيدن سويشرت ها به همراه لباس هاي ديگر زياد ديده مي‌شود . شما مي توانيد آنها را به همراه يك تي‌شرت يقه گرد استفاده كنيد و سپس يك كت تك جين را هم اضافه كنيد.

شما مي توانيد از پيزاهن هاي مردانه نيز براي زير هودي تان استفاده كنيد طوري كه يقه پيراهن از يقه هودي بيرون بزند. حتي مي توانيد بخشي از پايين پيراهن را هم بيرون بگذاريد


ست كردن سويشرت و هودي مردانه

هر دوي اين لباس ها امروزه براي استايل هاي غير رسمي و اسپرت استفاده مي شوند هر چند مي توان آنها را به راحتي با لباس هاس رسمي هم پوشيد، البته به غير از كت و شلوارهاي رسمي. شما مي توانيد سويشرت و هودي را به همراه يك تي‌شرت يقه گرد استفاده كنيد و سپس يك كت تك جين را هم اضافه كنيد. همچنين مي توانيد پيراهن مردانه نيز زير هودي بپوشيد طوري كه يقه پيراهن از يقه هودي بيرون بزند. حتي مي توانيد بخشي از پايين پيراهن را هم بيرون بگذاريد.

 

شباهت سويشرت و هودي و دورس

به طور كلي هودي نوع خاصي از سويشرت به شمار مي آيد كه در آن تغييراتي اعمال شده است . برخي از شباهت ها را در ادامه ذكر كرده ايم :
•    هر دو بيشتر گرم و البته سبك هستند و قابليت جذب تعريق بدن را دارند.
•    مناسب فصول سرد سال هستند و داراي جنس كتان و نخ پنبه هستند.
•    براي سبك هاي ورزشي و روزمره مناسب هستند.
•    سويشرت و هودي ها مي توانند جيب داشته يا نداشته باشند.
•    هودي ها اغلب يك سره و پليور مانند هستند . در حالي كه جلوي سويشرت ها مي تواند باز و داراي زيپ باشد.
•    عمدتاً داراي كلاه و بند آويزان است و طراحي آن از پوشش راهبان قرون وسطي ايده گرفته شده است.
•    هردوي اين لباسها در حال حاضر بسيار متداول بوده و توسط قشر گسترده اي از افراد مورد استفاده قرار ميگيرند . با اين وجود كساني كه از سويشرت استفاده مي كنند ممكن است به گروه ورزشكاران نسبت داده شوند.


از چه پارچه‌اي استفاده كنيم؟

پركاربردترين پارچه مناسب هودي و سويشرت مخلوط پنبه يا پنبه و پلي‌استر است. هر دو پارچه‌اي برجسته‌ هستند كه كارايي مناسبي دارند. اگر در منطقه سردتر كشور زندگي مي‌كنيد ممكن است بخواهيد از پارچه پشمي استفاده كنيد كه ضخامت بيشتري دارد.  البته پنبه لطيف‌تر است اما حتي پارچه‌هاي نخي ضخيم نيز به‌اندازه پشم در برابر سرما خوب نيستند. مي‌توانيد نايلون يا مخلوط نايلون با الياف ديگر را نيز امتحان كنيد. اين ماده به شما كمك مي‌كند تا رطوبت را از بين ببريد. انتخاب شما به نوع پوست شما نيز بستگي دارد زيرا برخي پوست‌ها به برخي از پارچه‌ها حساسيت نشان مي‌دهند.

 

انتخاب شما بستگي به چه مواردي دارد؟

انتخاب شما همچنين بستگي به شرايط آب‌وهوايي و يا حتي فعاليت‌هاي شما خواهد داشت. اگر زياد به پياده‌روي يا كوهنوردي مي‌رويد بايد يك پارچه نايلوني يا پارچه پشمي را انتخاب كنيد.  شما مي‌خواهيد گرم بمانيد و رطوبت را در اسرع وقت از بين ببريد. اگر مي‌خواهيد به مركز خريد برويد يا فقط با دوستانتان در خانه وقت بگذرانيد يك پارچه نخي يا تركيبي از پنبه و پلي‌استر نيز كافي است.

براي خريد سيوشرت بايد به چه نكاتي توجه كرد ؟

جنس داخل پارچه بايد كركي باشد كه باعث گرم تر شدن شما شود، اما به اين نكته توجه كنيد كه هودي يا سويشرتي كه خريداري مي كنيد جنس خوبي داشته باشد در غير اينصورت كرك هاي داخلي پارچه به لباس شما مي چسبد! بهترين جنس بيرون پارچه كه براي سويشرت و هودي استفاده مي شود، نخ پنبه است، زيرا هم سبك و راحت است هم گرماي خوب و ايده آلي دارد. براي اينكه خريد مقرون بصرفه اي داشته باشيد يا بودجه اي محدود براي خريد سويشرت و هودي در نظر گرفته ايد بهتر است از رنگ هايي مثل مشكي، طوسي و يا سرمه اي استفاده كنيد، اين رنگ ها با تمامي رنگ ها مكمل و قابل ست كردن است.
 

 

پارچه‌ هاي مناسب سويشرت كدامند؟

مهم‌ترين اصل در توليد لباس انتخاب پارچه مناسب و باكيفيت است. براي توليد سويشرت پارچه‌هاي مختلفي وجود دارد كه با توجه به هدف شما از استفاده سويشرت مي‌توانيد بهترين آن را انتخاب كنيد.
در ادامه پارچه ‌هاي مناسب سويشرت را با ويژگي هركدام بيان مي‌كنيم.

 

پارچه لاكرا

اگر قصد خريد سويشرت ارزان ‌قيمت داريد، سويشرتي را خريداري كنيد كه از پارچه لاكرا تهيه شده باشد. اين پارچه خاصيت كش‌ساني فوق‌العاده‌اي دارد به همين دليل در صنعت توليد سويشرت و هودي پركاربرد است.
پارچه لاكرا از الياف مصنوعي تهيه مي‎شود و خاصيت كش‌ساني آن آسيبي به بافت كلي پارچه وارد نمي‌كند. اين پارچه قابليت شستشو با آب گرم را نيز دارد.

 

پارچه دورس

يكي از پارچه‌هاي كاربردي در فصل زمستان پارچه دورس است. اين پارچه از الياف پشم توليد مي‌شود، به همين علت در فصل زمستان شما را گرم نگه مي‌دارد.
پارچه دورس تركيبي از پلي‌استر و پنبه است ولي درصد آن‌ها در انواع مختلف پارچه‌ها تفاوت دارد. بر اساس درصد اين تركيبات پارچه دورس به دو صورت ارائه مي‌شود:
پارچه دورس بدون نخ لاكرا: از 70 درصد پلي‌استر و 30 درصد پنبه توليد مي‌شود.
پارچه دورس با نخ لاكرا: از 60 درصد پلي‌استر، 30 درصد پنبه و 10 درصد لاكرا تشكيل شده است.
اين پارچه به‌دليل دوام بالا، نرمي، غيرساينده و ضد باكتري بودن در انواع گرم‌كن‌هاي ورزشي، هودي و سويشرت استفاده مي‌شود.

 

 پارچه پشمي

طبيعي‌ترين عايق در برابر سرما و رطوبت پارچه پشمي است، زيرا اين پارچه از پشم حيواناتي مانند گوسفند تشكيل مي‌شود. توليد سويشرت توسط توليدي‌هاي مختلف انجام مي‌شود.
ممكن است شما سويشرتي از جنس پشم تهيه كنيد ولي بعد از پوشيدن آن احساس خارش در بدن خود داشته باشيد. براي جلوگيري از اين احساس بهتر است از پشم‌هاي مرينوس براي دوخت سويشرت خود كمك بگيريد.
استفاده از پارچه پشمي در فصل زمستان به‌ دليل گرم نگه داشتن بسيار رايج است اما همه افراد اين نوع پارچه را نمي‌‎پسندند. ويژگي ديگري كه براي اين پارچه مي‌توان نام برد، پخش نشدن آتش در آن است.

 

پارچه ويسكوز

در فصل بهار و پاييز سويشرت‌هايي در بازار به فروش مي‌رسند كه ضخامت كمي دارند. جنس اين سويشرت‌ها از ويسكوز است. اگر از سويشرت بهاره و پاييزه استفاده مي‌كنيد توقع دوام بالا از آن نداشته باشيد. اين سويشرت‌ها به‌نسبت ارزان هستند و دوام آن‌ها نيز كم است.
در پارچه ويسكوز از نخ پلي‌استر، نخ پنبه و نخ لاكرا استفاده مي‌شود و به‌همين دليل انواع مختلفي دارد.
يكي از معايب اصلي اين پارچه، زود چروك شدن است زيرا خاصيت كش‌ساني كمي دارد. اين پارچه جذب رطوبت بالايي دارد كه مي‌توان اين مورد را نيز از معايب آن به‌حساب آورد، چون با جذب رطوبت استحكام آن كاهش مي‌يابد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.