فروشگاه اينترنتي لباس

آشنايي با متد هاي ديجيتال ماركتينگ

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳

فروشگاه اينترنتي لباس

۳۶ بازديد

كمتر كسي را مي توان يافت كه كلمه "فروشگاه اينترنتي" را نشنيده باشد و يا حداقل يك خريد اينترنتي نداشته باشد.اين يعني افزايش مراجعه اينترنتي مردم را نشان مي دهد. هر كسي الان مي خواهد يك فروشگاه اينترنتي داشته باشد كه به راحتي خريد و فروش اينترنتي انجام بدهد.

فروشگاه اينترنتي لباس چيست؟

  شما مي توانيد در يك فروشگاه اينترنتي تقريبا همه چيز را پيدا كنيد و ديگر هيچ محصولي نيست كه نتوان آن را آنلاين خريداري كرد. اما در كل در تعريف فروشگاه اينترنتي بايد گفت: به وب سايت هايي گفته مي شود كه اطلاعات يك سري محصولات را به نمايش مي گذارند و شما مي توانيد با ديدن داده هاي آن محصول، آن را خريداري كنيد.

حالا داده هاي محصول مي توانند عكس هاي آن، فيلم هاي استفاده از وسيله و يا حتي نظر كاربراني كه از آن استفاده كردند، باشد. به مانند واقعيت كه شما وارد يك فروشگاه مي شويد و براي جمع آوري محصولاتي كه خريداري مي كنيد، به شما يك سبد داده مي شود در فروشگاه هاي مجازي نيز شما عملا يك سبد مجازي در دست داريد و پس از اتمام سفارشات مي توانيد آن ها را يك جا خريداري كنيد. فروشگاه اينترنتي لباس يك دسته از فروشگاه هاي اينترنتي محصولات است كه با نمايش عكس لباس ها و اطلاعات لباس مانند رنگ، جنس، سايز، برند و ... به شما در خريدتان كمك مي كند. شما در اين فروشگاه ها مي توانيد پس از خريدن محصول براي ديگر كاربراني كه مي خواهند آن لباس را بخرند، نظر بدهيد و تجربه هاي خود را براي آن ها به اشتراك بگذاريد. همه نوع لباسي اعم از كودكانه، مردانه و زنانه مي توان در اين فروشگاه ها يافت كه اغلب به طور دسته بندي شده براي راحتي كاربران چيده شده اند و شما فقط با چند كليك دقيقا مي توانيد سراغ البسه اي برويد كه مي خواهيد.

 

يك فروشگاه اينترنتي موفق لباس چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟

 هر فروشگاه موفق و پرفروشي كه مي‌بينيد، قطعا ويژگي‌هاي زير را دارد. پس شما هم اگر مي‌خواهيد يكي از اين فروشگاه‌ها باشيد، نكات زير را رعايت كنيد.

 

سايت‌تان با هر دستگاهي قابل دسترسي باشد

 مشتري دوست دارد، هميطور كه در مترو، تاكسي يا تخت خواب است، با موبايل خود لباسي كه مي‌خواهد را سفارش دهد. پس سايت شما بايد در تلفن همراه يا تبلت، به همان خوبي دسكتاپ نمايش داده شود؛ اين همان طراحي ريسپانسيو سايت است، كه بسيار واجب است.

 

فرايند خريد ساده باشد

 مشتري به اين دليل، خريد آنلاين را انتخاب كرده؛ كه انجامش راحت است. حالا اگر اين را برايش سخت كنيد، بيخيال فروشگاه اينترنتي شما مي‌شود و ممكن است رقيبتان را براي خريد انتخاب كند.
ظاهر ساده‌اي براي سايت‌تان انتخاب كنيد؛ دسته‌بندي‌هاي مشخصي براي محصولات در نظر بگيريد؛ به طوري كه مشتري با ورود به سايت گيج نشود. همچنين تا حد ممكن مراحل خريد را كوتاه كنيد؛ وگرنه از خريد منصرف مي‌شود. مثلا براي يك فروشگاه اينترنتي لباس، كافي است اطلاعات سفارش و آدرس مشتري را از او بگيريد.

بخشي براي نظرات كاربران داشته باشد

 بخشي از سايت فروشگاهي، كه مشتريان به شدت آن را دوست دارند؛ چون بيش از شما، به نظر مشتريان‌تان اعتماد مي‌كنند. پس حتما بخشي از صفحه محصولتان را براي آن اختصاص دهيد.

 

نماد اعتماد داشته باشد

 مشتري كه شما را نمي‌شناسد، فروشگاه‌تان هم كه مكان مشخصي ندارد. پس از كجا بايد به شما اعتماد كند؟! احتمالا اولين كاري كه مي‌كند؛ اين است كه پايين صفحه به دنبال نماد اعتماد الكترونيك مي‌گردد. راستي ما جديدترين راهنماي تصويري گرفتن اينماد را در بلاگ گذاشته‌ايم.

 

سايت سرعت بالايي داشته باشد

 مشتري آنلاين كم حوصله است. اگر سايت دير بالا بيايد (بيشتر از 3 يا 4 ثانيه)، احتمالا آن را مي‌بندد و به سراغ بعدي مي‌رود. شايد بپرسيد، چگونه سرعت سايت‌تان بايد بهينه شود؟ مهم تر از همه استفاده از يك سيستم ساخت سايت استاندارد است كه پرتال قطعا در اين مورد حرفي براي گفتن دارد. چون تخصص اصلي‌اش، سايت‌هاي فروشگاهي است. اگر باورتان نمي‌شود، خودتان نمونه ها را چك كنيد.

 

محتواي مفيدي در سايت منتشر كنيد

 چرا اين همه روي محتوا تأكيد داريم؟ چون هم مشتري آن را دوست دارد؛ هم گوگل! منظورمان از محتوا، هم توضيحات محصول در هر صفحه است و هم محتواي مفيدي كه در بلاگ سايت‌تان قرار مي‌دهيد. اين محتوا اگر براي كاربر مفيد باشد، قطعا تأثير زيادي در بالا آمدن سايت‌تان دارد.

 

پس چرا سايتم در گوگل بالا نمي‌آيد؟

 خيلي از مشتريان ما، انتظار دارند به محض ساخت فروشگاه، سايت‌شان در صفحه گوگل و لينك‌هاي نخست ديده شود! بگذاريد خيال‌تان را راحت كنيم، بالا آمدن سايت‌تان زمان مي‌برد و بايد كمي صبور باشيد. براي بالا آمدن فروشگاه‌تان در گوگل بايد روي سئوي آن كار كنيد. يا اگر هزينه براي‌تان اهميتي ندارد، از تبليغات گوگل (گوگل ادز) استفاده كني

 

راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي لباس ايدۀ خوبي است؟

 نياز به لباس و پوشاك براي افراد، همواره وجود داشته، دارد و خواهد داشت؛ پس نياز و تقاضاي آن هيچوقت از بين نمي‌رود. هر چند حتي اگر اينطور هم نبود؛ خودتان بايد اين نياز را ايجاد مي‌كرديد. اما به هر حال از اين جهت كارتان راحت است و مطمئن باشيد، اگر فروشگاه خوبي داشته باشيد، مي‌توانيد خوب بفروشيد.

شايد مشتريان تا چند سال پيش براي خريد پوشاك به‌صورت آنلاين وسواس به خرج مي‌دادند؛ اما امروز با ديدن درآمد بالاي فروشگاه‌هايي مانند ديجي استايل و مديسه مي‌بينيم، كه افراد حتي لباس را هم خيلي راحت، آنلاين مي‌خرند. ترجيح مي‌دهند به جاي وقت گذراندن در ترافيك، در منزل خود همينطور كه روي كاناپه لم داده‌اند، خريد خود را انجام دهند. شما سايت‌تان را راه اندازي كرده و روي آن كار كنيد. بعد از مدتي كه محتواي خوب و باكيفيتي در آن گذاشتيد و روي ظاهرش كار كرديد، احتمالا جايگاه خوبي در گوگل مي‌گيرد. خب الان شما سايتي داريد كه رتبه خوبي در محصولات مورد نظرتان دارد. پس حالا راحت مي‌توانيد با تأمين كنندگان مذاكره كنيد.

اين هم از تأمين محصول.  يك نكته ديگر: به جاي اينكه از همان ابتدا، با تنوع زيادي از محصولات شروع كنيد، بخش كوچك‌تري از مشتريان را هدف گيري كنيد. مثلا با لباس كودك شروع كنيد؛ يا خانم‌هاي باردار را هدف بگيريد، يا تنها لباس‌هاي تولد بفروشيد. اين كار كه همان نيچ ماركتينگ است، در شروع بسيار جواب مي‌دهد.

 

مراحل راه اندازي فروشگاه اينترنتي لباس

 اگر اين قدم‌ها را برداريد، در نهايت صاحب يك فروشگاه اينترنتي حرفه‌اي و پرفروش لباس خواهيد بود؛ البته به شرط اينكه هيچ مرحله‌اي را دور نزنيد! و همۀ آن‌ها را انجام دهيد.

 

ايجاد و خريد يك سايت فروشگاهي

 قبل از هر چيز بايد بستري براي فروشگاه‌تان داشته باشيد. به جاي اينكه شما را درگير روش‌هاي پيچيده طراحي سايت كنيم، يك روش بسيار ساده براي ساخت فروشگاه را به شما پيشنهاد مي‌دهيم. فقط كافي‌ست سايت خود را در فروشگاه ساز پرتال ايجاد كنيد. با اينكه يك تست رايگان 7 روزه داريد، اما اگر تصميم‌تان براي ساخت فروشگاه اينترنتي لباس جدي است، معطل نكنيد. روي شكل زير كليك كنيد. يك نمونه از فروشگاه‌هاي اينترنتي لباس كه با پرتال ايجاد شده، فروشگاه پُرُو است. خودتان آن را ببينيد. يكي از بسته‌هاي فروشگاهي را انتخاب و فعال كنيد. نگران هم نباشيد، تمام آموزش‌هاي لازم براي ساخت سايت فروشگاهي قدم به قدم در سايت به شما داده مي‌شود.بعد از يك ساعت، شما صاحب فروشگاهي با آدرس دلخواه خود هستيد. هر چند كه مقاله «چگونه يك فروشگاه اينترنتي حرفه‌‌اي و پرفروش بسازيم؟» نيز خيلي خوب شما را راهنمايي مي‌كند.

انتخاب قالب مناسب براي فروشگاه اينترنتي

 سايت‌تان نيز مانند همان فروشگاه بازار، به يك رنگ و دكور زيبا نياز دارد. بخشي از ظاهر سايت‌تان را قالبي كه انتخاب مي‌كنيد، مي‌سازد. پرتال بيش از 50 قالب دارد كه تعدادي از آن‌ها مخصوص سايت‌هاي فروشگاهي است. خودتان نگاهي به قالب ها بيندازيد. قالبي انتخاب كنيد كه در عين زيبا بودن، بايد ساده باشد و مشتري را گيج نكند.

 

گذاشتن محصولات در فروشگاه

 حالا وقت آن رسيده محصول‌تان را در ويترين فروشگاه‌تان بچينيد. چون مشتري از نزديك محصول شما را نمي‌بيند، بايد اطلاعات كافي از آن را در اختيارش قرار دهيد. اين اطلاعات شامل تصاويري باكيفيت و مناسب از محصول، توضيحات محصول، مقايسه محصولات و...است.

 

يك تصوير ارزش هزار كلمه را دارد!

 محتواي متني يعني توضيحات محصول را هم مشتري دوست دارد؛ هم گوگل! پس به سئوي سايت‌ تان بسيار كمك مي‌كند. ( بعدا بيشتر در مورد آن صحبت مي‌كنيم.)  علاوه بر توضيحات هر صفحه از محصول، بهتر است بلاگ هم داشته باشيد.

 

انتخاب اسم و لوگو براي فروشگاه اينترنتي

 هر نوع فروشگاهي داشته باشيد، بايد يك اسم براي آن در نظر بگيريد. نگران آن هم نباشيد، مقالۀ «انتخاب اسم براي فروشگاه اينترنتي» كامل شما را راهنمايي مي‌كند.  همچنين مي‌توانيد براي فروشگاه‌تان يك لوگوي جذاب در نظر بگيريد تا مشتريان با ديدن آن ياد شما بيفتند. لوگو فروشگاه اينترنتي‌ تان در عين سادگي، بايد هم به كسب و كارتان مرتبط باشد و هم به‌راحتي در ذهن مشتري بماند.

 

استفاده از تكنيك‌هاي فروش و ماركتينگ فروشگاه

 الان فروشگاه‌تان براي فروش آماده است. اما مشتري از كجا بايد بداند شما فلان فروشگاه اينترنتي لباس را داريد؟ پس وقت آن رسيده كه خودتان فروشگاه را به مشتري معرفي كنيد. چگونه؟ با كمك روش‌هاي بازاريابي اينترنتي مانند سئو، تبليغات گوگل، فعاليت و تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي و بازاريابي محتوا.  انتظار نداشته باشيد، بالافاصله بعد از راه اندازي فروشگاه، سيل مشتري به سمت‌تان بيايد. اگر اينطور بود، الان هيچ تفاوتي بين فروشگاه‌هاي پرفروش و كم فروش وجود نداشت. مسئله اين است كه خودتان انتخاب مي‌كنيد، فروشگاه موفقي داشته باشيد يا نه. در مقالۀ «10 نكته براي افزايش فروش سايت فروشگاهي‌تان» به نكات كاربردي براي افزايش فروش اشاره كرده‌ايم.  يعني ما نه تنها در فرايند ساخت فروشگاه اينترنتي، بلكه در مرحله فروش هم همراه شما هستيم. حتي بخشي با عنوان افزايش فروش اينترنتي را براي شما آماده كرده‌ايم.

 

مزاياي خريد آنلاين لباس

 خريد آنلاين لباس، شايد تا حدودي هنوز بين مردم جا نيفتاده است؛ اما ديگر با توجه به رواج فروشگاه هاي اينترنتي، بسيار پيشرفت كرده است. شايد قبلا مشكلاتي اعم از اندازه نبودن لباس، جنس هاي نامناسب و ... در اين صنعت دخيل بوده است اما با توجه به پيشرفت در اين زمينه ديگر جاي نگراني از اين بابت وجود ندارد. كامل بودن اطلاعات پوشاك و ذكر برند آن باعث شده مردم بيشتر اعتماد كنند و به راحتي بتوانند خريد هاي خود را انجام دهند. از مزاياي اين كار حذف برخي محدوديت ها در اين حيطه شده است. مثلا قبلا شما وقتي يك تيشرت از برند خاصي در نظر داشتيد، بايد حتما به نمايندگي اصلي آن مراجعه مي كرديد تا از صحت برند آن مطمعن مي شديد؛ اما الان در فروشگاه هاي اينترنتي ذكر برند اصلي لباس از واجبات اطلاعات لباس مي باشد.

از مزاياي ديگر خريد آنلاين پيشنهادات تخفيف دار آن ها است كه شما به راحتي مي توانيد از آن ها بهره مند شويد. معمولا لباس هاي تخفيف دار انگيزه خريد به مشتريان مي دهند و اطلاع رساني آن ها نيز ساده شده است. به طوري كه شما در صفحه اول سايت مي توانيد خود لباس و درصد تخفيف آن را ببينيد و سپس خريد كنيد. بر عكس گذشته كه شما فقط تيكت هاي تخفيف روي درب مغازه ها را مي ديديد و پس از ورود به مغازه و سپس لباسي كه مي پسنديديد، بدون تخفيف بود.

 

بهترين فروشگاه اينترنتي لباس كجاست؟

 بهترين فروشگاه اينترنتي لباس كجاست؟ همينجا. فروشگاه اينترنتي لباس تن تو با بيش از 14 سال سابقه از پيشروترين فروشگاه هاي پوشاك در سه بخش زنانه، مردانه و بچگانه فعاليت خود را شروع كرده است. اين مجموعه با داشتن نماد اعتماد الكترونيك و پيشتيباني ويژه سفارشات شما همواره در تلاش بوده تا رضايت شما مشتريان عزيز را كسب كند. همچنين با داشتن كانال يا حساب كاربري در تلگرام، اينستاگرام، توييتر، فيسبوك و آپارات و فعاليت رسمي در آن ها توانسته راه هاي ارتباطي خود را با مشتريان برقرار كند و براي راحتي آن ها به حداكثر برساند . پيشنهادات تخفيف دار اين فروشگاه نيز باعث شده تا اين وبسايت محبوب تر از قبل شود و بيشتر به قضيه مشتري مداري بپردازد.
تمام معيارهاي يك فروشگاه مورد اطمينان در اين مجموعه رعايت شده و شما مي توانيد با يك بار خريد، مشتري دائم اين مجموعه شويد.

در ضمن مي توانيد با مقايسه قيمت با بقيه فروشگاه ها به اين نتيجه برسيد كه اين فروشگاه همواره پوشاك خود را با بهترين كيفيت و نازلترين قيمت ارائه مي دهد. در ضمن پوشاك تن تو همواره از توليد ملي حمايت مي كند و با برندهاي پوشاك ايراني كار مي كند. هدف ما در اين فروشگاه توسعه كشور در جهت تجارت الكترونيك و مزايايي است كه در اين زمينه به دست مي آيد. اميد است تا با برآورده شدن اين هدف گامي به سوي مسيرهاي رشد و توسعه كشور برداريم.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد